عکاسی معماری چیست

معماری یکی از اشکال هنریست که از آن بسیار تقدیر شده است و به زمان قبل از ساخت اهرام سه گانه مصر بر میگردد.
در گذشته، معماری اشکال زیادی را در بر داشت،
حتی ساده ترین خطوط هندسی به عنوان معماری در نظر گرفته میشدند.
با گذشت زمان، آثار پیچیده تری به جهان معرفی شدند.
امروزه، هر کار معماری بیش از یک طرح را نشان میدهد و هر کار، خود، دارای هویت، ویژگی ها و معنای متمایز است.
حتی با اینکه زندگی های امروزه ی ما توسط تکنولوژی تسخیر شده است، معماری به پیشرفت خود ادامه میدهد.
چه یک ساختمان مسکونی و چه پیشرفته ترین دفتر مرکزی یک شرکت،
هر دو، کاری هنری هستند و شاهکار یک معمار میباشند.
با اینحال، بسیاری از مردم از این کار تقدیر نمیکنند.
تنها عده اندکی از مردم وقت خود را صرف تحسین یک ساختمان یا فضای داخلی ان میکنند.
برخی ممکن است عکس بگیرند و اینکار، کاریست که بیشتر انها انجام میدهند.
این چیز خوبیست و سپس عکاسان معماری هستند که میدانند که چگونه به ساختمان ها زندگی ببخشند.
سرآغاز عکاسی معماری
هیچکس واقعا نمیداند که دقیقا در چه سالی عکاسی معماری وارد عرصه گشت.
اگرچه، حدس هایی وجود دارد که گفته میشود عکاسی معماری قبل از سال 1860 توجه دیگران را به خود جلب کرد،
زمانیکه معماران یکی پس از دیگری شاهکارهایی را خلق میکردند.
این کارهای بی نظیر، معمولا مکان هایی بودند که بطور پیچیده و سخاوتمندانه طراحی میشدند.
از عکاسی برای ثبت کارشان استفاده میکردند.
در قرن بیستم، تغییرات زیادی از جمله توجه بیشتر و تحسین معماران، صورت گرفت.
از این رو، نیاز برای ثبت و جاودانه کردن اثر انها بر روی تصاویر، به امری بسیار مهم تبدیل شد.
طبقه بندی عکاسی معماری
عکاسی معماری بطور معمول بعنوان شکلی از عکاسی توصیف میشود که از ساختمان ها و سایر بناها بعنوان سوژه استفاده میکند.
عکاسی معماری طبقه بندی های زیادی دارد، اما دونوع از رایج ترین انواع آن، عکاسی معماری از نمای داخلی و از نمای بیرونی است.
عکاسی معماری از نمای بیرونی
این نوع ازعکاسی معماری از روشنایی روز یا منبع مناسب نور (مانند مهتاب، نور پیرامون
چراغ های خیابان و چراغ های نمای بیرونی ساختمان ها) بهره میبرد.
یک عکاس معماری از نمای بیرونی، مناظری با چشم انداز زیبا در اطراف یک ساختمان را
برای عکاسی ترجیح میدهد.
او میخواهد تا زیبایی های ساختمان را با محیط اطراف ان ترکیب کند.
این کار، شباهت بسیار زیادی به عکس گرفتن از یک منظره همراه با عناصر طبیعی یا محیط پیرامون خودش دارد.
هممچنین، او دوست دارد عکسهایی بگیرد که خطوط یک ساختمان یا بنا را بطور کامل و واضح نشان دهد.
بهترین روش برای انجام اینکار ان است تا بسوی اسمان صاف عکسبرداری کنیم.
ایجاد رغبت و کنجکاوی در میان مخاطبان، هدف اصلی یک عکاس معماری از نمای بیرون است.
if book alt 118701 - عکاسی معماری عکاسی معماری از نمای داخلی
اگرچه در عکاسی معماری از نمای داخل به دنبال راهی برای استفاده از نور محیط پیرامون
(برای مثال از از پنجره های باز و نور خیابان) هستیم، همچنان باید نور بیشتری را به صحنه اضافه کنیم.
ما با استفاده از ابزار مکمل روشنایی میتوانیم به این خواسته برسیم که در این بین، فلاش عکاسی معروف ترین آنهاست.
این امر موجب میشود تا عکاسی معماری از نمای داخلی، عکاسی کنترل شده در نظر گرفته شود.
عکاس با تنظیم کردن نور محیط، شرایط را کنترل میکند.
مهمترین عنصر در این نوع عکاسی معمارانه، فضاست.
به همین خاطر، انهایی که از فضای داخلی عکس میگیرند، از لنز های زاویه باز استفاده میکنند.
آنها توانایی این را می یابند تا عکسهایی کامل، شامل عناصر زیباشناسی بگیرند.
همچنین، بسیاری از انها عکسهایی واضح و ساده را انتخاب میکنند؛
از شلوغی و بی نظمی در عکس می پرهیزند.
این امر، کمک شایانی در فوکوس کردن و مشخص کردن خصوصیات یا ویژگی یک فضا یا ساختمان، میکند.
photography architecture - عکاسی معماری